Monday, April 26, 2010

cekodok pertamaku...

Posted by arena at 8:43 AM
hari ini dalam sejarah...

kalau orang seumo dengan aku dengar pasti gelak guling2. patutkah anak dara yang dah lebih suku abad baru 1st time buat cekodok seumo idupnya sampai kena refer resipi? tetambah lak anak dara tu dengan beraninya bergelar tunang orang. itulah aku. hua2....

hari ini hari pertama aku cuba membuat cekodok kerana kata kakakku anak2nya kalu cekodok laju ja makan. pisang kat umah ni pun taktau nak buat apa. bukan ada orang makan pun. lalu berbekal resipi yang aku tengok kat internet (nak tanya kak aku malu), aku membuka langkah pertama membuat cekodok. selama ni ingat susah sangat. rupanya senang ya amat. adoila...napa dari dulu aku tak buat. hehe...

tak reti nak agak tepung banyak mana. blasah ajala. goreng kasik itam sket cam mak aku slalu buat. rasa2...not bad. menjadik cekodok aku. bangga2...dan memang betul pun habis adunan aku goreng seiring dengan itu habis suma cekodok dimakan. wah!!! esok lusa leh wat lagila. pisang pun banyak lagi kat dapur.

sekianlah cerita aku dan cekodok pertamaku...(bangga2..)

0 comments on "cekodok pertamaku..."

Post a Comment

ada komentar?
ajukan saja..saya sedia membaca