Saturday, April 24, 2010

bibik oh bibik...

Posted by arena at 9:49 PM
selama ni ari2 sibuk dengan kelas. ari2 ulang alik kulim penang. terasa hari sangat sibuk. aku suka kehidupan begitu.

tapi tak semena-mena bermula 22 april lepas aku umpama penganggur. huhu...sepatutnya masa2 macam ni la aku perlu tumpukan untuk habiskan penulisanku dan rileks tapi terasa kosong dengan perselisihan faham yang berlaku. otak ni tak boleh berhenti berfikir. terasa nak sangat keluar jalan2. adoila...tensi2...

hingga 1 mei depan aku akan menjadi seorang bibik yang tak bertauliah di rumah kakakku memandangkan dia ke abu dhabi selama seminggu atas urusan visa. aku di sini bertugas sebagai pemantau rumah, penyedia makanan dan penjaga baby yang berumur 11 tahun iaitu baby inyan...hanya seorang yang paling kecik dalam umah ni dan perlu dijaga. bukan kerja berat pun kan. cuma duduk2 santai2...tapi masalahnya aku dah taktau nak buat apa dah ni. nak kuar takda transport. mati kutu...

memandangkan di rumah kulim pun aku ni bukan seorang yang rajin, makanya di sini pun aku bukanlah seorang yang rajin juga. buat2 sibuk aja sebenarnya malas ya amat. tapi kalu tak buat keja, apa lagi yang aku nak buat kan? adoila...bantulah aku...seminggu kelas aku kensel. terasa lama jugakla. matila nak mengganti lepas ni kan. huhu...apapun supposely aku kena anggap ini percutian aku n enjoy it. tapi masalahnya duk terperuk kat umah aja ni. dah cam suri rumahtangga la plak. hua, hua...bibik jue...

0 comments on "bibik oh bibik..."

Post a Comment

ada komentar?
ajukan saja..saya sedia membaca